inlägg nummer tjugo

Jaha, så har man hunnit skriva 20 inlägg.
Och jag börjar fundera på vad jag egentligen vill ha ut av det här bloggandet.
1. Jag ser det lite som en dagbok i kortfattad form. Förr skrev jag mycket dagbok för hand, men det blev lite för jobbigt så jag har slutat med det för tillfället.
2. Jag vill få kontakt med andra som har gått igenom liknande saker och som kanske har kommit längre än mig i sin bearbetning.
3. Jag vill få människor uppmärksamma på att såna här saker sker, till och med i sammanhang där det absolut inte förväntas.
 
På ett sätt önskar jag att jag fortfarande var religiös, det var en sån trygghet i det. Men tillslut fick jag helt enkelt inte ihop den gudssyn som följde med i det "paktetet" med den "gud" jag själv upplevde så då valde jag att lämna detta sammanhang. Det finns ingen anledning att påstå att jag inte alls är troende, men just nu har jag alldeles för mycket att reda ut inom mig själv för att kunna eller orka ta tag i sådana existentiella frågor som tron på en högre makt. Jag respekterar alla som är troende av olika slag och hoppas ingen känner sig kränkt när jag säger att jag har avsagt mig den kristna tron. Men det kan hända mycket i livet - det förändras, går i vågor och våra behov ser olika ut under olika perioder. Just nu är jag så otroligt tillfreds med det jag har i mitt liv såsom underbara vänner och otroligt stöd. Och en liten hundvalp på väg :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thespotlessmind.blogg.se

En blogg från 2014 om psykisk ohälsa och att återhämta sig från sexuella övergrepp.

RSS 2.0