artonde inlägget

Nu har jag varit hos psykologen. Han pratade mycket. Ska dit nästa ondag igen. Vi ringade in mina största problemområden och så gav han tips på hur jag kan undvika att bli alltför tagen av mina tankar. "Se på det som skräppost" sa han, "du öppnar ju inte dem, eller hur?". Och det är sant allt det han säger och logiskt och rationellt, men det är ju inte det som är problemet. Känslor är inte logiska, ångest är inte rationell. Om det vore så lätt att man bara kunde tänka annorlunda hade jag redan gjort det. Men jag vet att han menar väl, att han tror att han hjälper. Och han gör det, lite grann, men när jag behöver höra det som mest är jag ju ensam...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thespotlessmind.blogg.se

En blogg från 2014 om psykisk ohälsa och att återhämta sig från sexuella övergrepp.

RSS 2.0