inlägg no 10

Jag har sovit länge och tungt idag på grund av sömntabletterna (propovan) jag fick av läkaren på psykakuten. Det är skönt att slippa de där vakna ångesttimmarna mitt i natten, samtidigt som jag helst av allt inte vill ta fler mediciner. Jag som alltid har tyckt att man ska försöka utan och nu har jag 8 receptbelagda läkemedel om jag inte minns fel. Snacka om pillertrillare! Fast jag vet också att många av dem är tillfälliga och att de kommer att trilla bort längs vägen. Men det jag oroar mig mest för är de antidepressiva...tänk om jag måste fortsätta ta dem hela mitt liv?
 
Jag vill ju bara vara vanlig, orka det som alla andra gör och inte sitta fast i dåliga depressionsmönster. Kan du ringa nån gång psykologgubbe?!!!!


Kommentarer
lilla hjärtat

Ibland så måste man tillåta sig själv att ta emot den hjälpen. Själv var jag länge totalt emot alla mediciner, mest för at jag var överttgad om att jag då skulle gå upp i vikt och bli tjock! Nu har jag länge tagit flera olika mediciner som en del, utan vana, skulle klubbas ned av som en säl.
Du kommer att klara av att sluta med dem den dagen du känner dig redo. Det tror jag säkert. Men förstår hur du tänker och känner inför det.
Du är inte svag för att du tar emot den hjälpen. Se dem som ett par kryckor att stödja dig på.
Ta hand om dig.

2013-03-13 @ 18:22:06
URL: http://littlegirlsheart.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thespotlessmind.blogg.se

En blogg från 2014 om psykisk ohälsa och att återhämta sig från sexuella övergrepp.

RSS 2.0